637 dní dlouhá kampaň, která přinesla 305 697 dolarů od 2846 přispěvatelů z celého světa.
Jan Švankmajer crowdfundingu nevěřil a možná taky proto nám dal naprosto volné ruce. Nakonec byl nadšený nejen z reakcí fanoušků, ale také z toho, že měl poprvé v životě klid na natáčení. Ještě nikdy totiž neměl kompletně zafinancovaný film před první klapkou.
Každá crowdfundingová kampaň stojí na jménu tvůrce, produktu a fanoušcích. U posledního filmu Jana Švankmajera jsme měli celosvětově známé jméno a fanoušky po celém světě, ke kterým jsme se ale potřebovali nějak dostat.
Podařilo se nám spojit kampaň na sociálních sítích s klasickým PR. Díky tomuto propojení jsme se objevili na hlavních stránkách Variety nebo Cartoon Brew a získali 40 000 fanoušků z celého světa. Mezi nimi také spisovatele Neil Gaimana, výtvarníky a režiséry bratry Quayovy, animátora a režiséra Henryho Selicka, nebo oskarového režiséra Guillermo del Tora.
Kampaň byla skoro po celou dobu trvání na hlavní stránce Indiegogo, v jejich oficiálním newsletteru a dostala se až do hlavních zpráv České televize.
V průběhu kampaně jsme vyrobili a v komunikaci na sociálních sítích použili přes 100 GIFů, 40 kurátorsky vybraných fragmentů z díla Jana Švankmajera a vůbec nejdelší rozhovor, který s ním kdy vznikl. Z něj jsme pak vytvořili mikroseriál o stěžejních tématech Švankmajerovy tvorby.
Kampaň nakonec přinesla 305 697 dolarů od 2846 přispěvatelů především z USA, Velké Británie, Japonska a České republiky.
– Campaign director: Marek Loskot
– Art director: Jan Bušta
– Digital strategy planner: Eva Tuháčková
– PR manager: Fumi Kitahara
– Graphic and design: Matěj Čech
– Photographer: Lukáš Bucman